niedziela, 5 czerwca 2011

Wniebowstąpienie Pańskie (A)

Dzieje Apostolskie
Zawsze przy tym czytaniu przypomina mi się kazanie Ojca Świętego z mszy na krakowskich Błoniach w maju 2006 roku. Kawał życia minął, a to wciąż w głowie siedzi. Tym bardziej można spojrzeć na apostołów - skoro tak długotrwałe skutki wywierają słowa następcy Piotra, jak wielkie są słowa i czyny Tego, który go wybrał...

Psalm 47
Zaskakuje mnie słowo straszliwy. Wydaje się nie pasować do kontekstu. Boimy się Nieznanego.

List do Efezjan
(rany! to dwa zdania są!)
Ale końcówka... Kościół jest Pełnią tego, który napełnia wszystko na wszelki sposób. Dlatego do Chrystusa bez Kościoła dojść jest diabelnie trudno.

Mateusza
Uczniowie wątpią, a Jezus o tym wie. Mimo to posyła ich na wszystkie strony świata, żeby głosili Ewangelię. Można podejrzewać, że Chrystus założył, że "lepiej z nimi nie będzie". Wiara rodzi wątpliwości. Dlatego jest wiarą.

2 komentarze:

  1. Ja zawsze rozumiałem Ef 1, 23 w ten sposób, że owa Boska Pełnia jest narzędziem, za pomocą którego Pan Bóg poddaje Chrystusowi wszystko i czyni Go głową Kościoła. Czyli żyłem w będzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. szukałam tego w innych przekładach. Po Wulgacie nie widać, jest tak samo niejasno jak w BT. W którymś ze starszych katolickich przekładów napisali jednoznacznie.

    OdpowiedzUsuń